Фермер 2 курс
Група №3 Робітник фермерського господарства
Курс: Інфориатика
Група № 3, курс 2
Викладач: Замура Олександр Васильович
Дата проведення заннятя за розкладом - 06 жовтня 2020 р
Урок № 49
Тема: Поняття про бази даних. Система управління базами даних. Розробка форм та імпорт таблиць.
Основні поняття баз даних
Загальні відомості про інформаційні системи
Характерною рисою сучасного суспільства є стрімке збільшення обсягів інформації, збільшення вимог до її точності та своєчасності. Традиційні способи збереження, пошуку та обробки інформації вже не задовольняють сучасним вимогам. Паперова технологія фактично вичерпала свої можливості по удосконаленню методів роботи з інформацією. Для цього необхідні більш швидкі та ефективні методи.
Принципово нові можливості у поліпшенні інформаційного обслуговування надають сучасні технології, зокрема, автоматизовані інформаційні системи.
Дані в інформаційній системі можуть зберігатися в неструктурованому або структурованому вигляді.
- Неструктуровані дані - це звичайні текстові документи (статті, реферати, книги і т.д.). Системи, в яких зберігаються неструктуровані дані, не завжди можуть дати конкретну відповідь на запит користувача, а можуть видати текст документи або перелік документів, в яких можна знайти відповідь. Наприклад, у відповідь на запит "Архітектура ПК" може бути виданий перелік статей, в яких згадується це поняття.
- Під структурованими даними розуміються правила, що визначають їх форму, розмір, значення. Структуровані дані зазвичай зберігаються в базах даних (БД).
База даних являє собою комп'ютерний варіант організованої інформації. Зазвичай елементи інформації об'єднує спільна тема або призначення, як, наприклад, список студентів з оцінками в журналі групи.
Прикладами великих інформаційних систем є банківські системи, системи замовлень залізничних квитків, бібліотека і т.д.
База даних - це сукупність даних і зв'язків між ними, великий масив різнорідної інформації, організованої за певними правилами. Ці правила передбачають загальні принципи опису, зберігання і обробки даних. Зазвичай база даних створюється для предметної області.
Предметна область - це частина реального світу, яка вивчається з метою створення бази даних. Набори принципів, за якими організована структура зберігання даних в базі, називаються моделями даних.
Існують 3 основні моделі даних - реляційні бази даних, ієрархічні і мережеві структури.
Ієрархічна модель дозволяє будувати БД з деревовидної структурою. У них кожен вузол містить свій тип даних (сутність). На верхньому рівні дерева є один вузол - корінь, на наступному рівні розташовуються вузли, пов'язані з цим коренем, потім вузли, пов'язані з вузлами попереднього рівня, і т. Д. Кожен вузол може мати тільки одного предка (Рис. 1).
Основні моделі даних
Існують 3 основні моделі даних - реляційні бази даних, ієрархічні і мережеві структури.
Ієрархічна модель даних
Ієрархічна модель дозволяє будувати БД з деревовидної структурою. У них кожен вузол містить свій тип даних (сутність). На верхньому рівні дерева є один вузол - корінь, на наступному рівні розташовуються вузли, пов'язані з цим коренем, потім вузли, пов'язані з вузлами попереднього рівня, і т. Д. Кожен вузол може мати тільки одного предка (Рис. 1).
Пошук даних завжди починається з кореня і йде у напрямку вниз, поки не знайдений потрібний об'єкт.
Переваги:
1) простота опису ієрархічних структур реального світу,
2) швидке виконання запитів, відповідних структурі даних.
Недоліки:
1) такі БД часто містять надлишкові дані,
2) не завжди зручно кожен раз починати пошук потрібних даних з кореня.
На Рис.2 можна побачити приклад ієрархічної моделі
Мережева модель
Мережева модель є розширенням ієрархічної. В ієрархічних структурах запис-нащадок повинен мати тільки одного предка; в мережевій структурі даних нащадок може мати будь-яке число предків (Рис. 3).
Переваги: ефективна реалізація за показниками витрат пам'яті та оперативності.
Недолік: висока складність і жорсткість схеми БД, побудованої на її основі.
Таким чином, в мережевий моделі можливі зв'язки всіх інформаційних об'єктів з усіма. Наприклад, кожен викладач може навчати багато студентів і кожен студент може навчатися у багатьох викладачів (Рис. 4).
Реляційна модель
Реляційна модель даних являє собою сховище даних, які організовані у вигляді двовимірних таблиць (Рис. 5).
Будь таблиця реляційної бази даних складається з рядків, які називаються записами, і стовпців, які називаються полями. На перетині стовпця і рядка знаходяться конкретні значення даних, що містяться в таблиці (Рис. 6).
Таким чином:
Поле бази даних - це стовпець таблиці, що містить значення певної властивості.
Кожне поле характеризується своїм ім'ям і типом даних, що представляють значення даної властивості.
Запис бази даних - це рядок таблиці, що містить набір значень властивостей, розміщений в полях бази даних. Кожен запис являє собою набір значень, що містяться в полях.
Кожна таблиця повинна містити хоча б одне ключове поле, вміст якого унікальний для кожного запису в цій таблиці.
Ключове поле - це поле, значення якого однозначно визначає запис у таблиці.
Принципи організації даних:
1) Кожен елемент таблиці - один елемент даних.
2) Всі значення в одному стовпці є однорідними, тобто, мають один тип (числа, текст, дата і т. Д.).
3) Кожен запис у таблиці унікальний, тобто, в таблиці немає однакових рядків.
4) Кожне поле має унікальне ім'я.
5) Послідовність полів у таблиці несуттєва.
6) Послідовність записів у таблиці несуттєва.
СКБД Microsoft Access
Access - це система управління базами даних (СКБД). Вона призначена для зберігання і пошуку даних, подання інформації в зручному вигляді й автоматизації часто повторюваних операцій (таких, як ведення рахунків, облік, планування тощо).
СУБД Access призначена для створення реляційних баз даних. Створення БД починається з проектування бази даних, тобто опису предметної області. Опис предметної області має охоплювати весь клас сутностей, інформація про яких повинна зберігатися в БД, і забезпечувати вимоги до функцій системи.
Система Access - це набір інструментів кінцевого користувача для управління базами даних. До її складу входять конструктори таблиць, форм, запитів і звітів.
База даних - це комп'ютерний термін, використовуваний для позначення інформації з певної теми або відомостей, пов'язаних з деяким додатком. Зберігання інформації у вигляді бази даних полегшує доступ до неї, пошук та вилучення потрібних фрагментів.
В Access база даних - це загальне сховище даних і відповідних їм об'єктів. Об'єкти бази даних - це таблиці, запити, форми, звіти, макроси і модулі (рис.7).
Ці об'єкти включають дані та інструментальні засоби, необхідні для використання Access.
Таблиця. Використовується для зберігання даних. Для відображення даних використовується перегляд в режимі таблиці.
Запит. Дозволяє здійснювати пошук, сортування та витяг певних даних.
Форма. Забезпечує можливість введення і відображення даних в заданому форматі.
Звіт. Дозволяє відображати і друкувати відформатовані дані, включаючи результати обчислень і підсумкові значення.
Макрос. Включає прості команди для автоматизації виконання завдань без програмування.
Модуль. Програма, написана мовою Visual Basic for Application (VBA).
Якщо уявити собі велику канцелярську шафу, повну всіляких папок, окремих листів і взагалі паперових обривків із записами будь-якого характеру то цю шафу можна цілком назвати повноцінною базою даних. Більш того, в доком'ютерну еру тільки так воно і було. Однак сама по собі ця шафа ніякої практичної цінності не має. У всякому разі, без кваліфікованого служителя, який би знав, що в шафі лежить, де конкретно воно знаходиться і як швидко можна отримати повну відповідь на питання, що цікавить. Так от, цей служитель укупі з обов'язковою системою організації папок в шафі і є системою управління базою даних, тобто СУБД.
У програмі MS Access вона виглядає наступним чином. Вся вихідна інформація зберігається в чітко визначених таблицях. Під чітким визначенням мається на увазі така структура таблиці, в якій кожен рядок має унікальний ідентифікатор (наприклад, номер рядка), а дані представлені стовпцями.
Таким чином, будь-яка таблиця є одновимірним набором записів. Неодмінною правилом створення таблиці в СУБД є строге визначення вмісту самої таблиці. В її осередках може зберігатися тільки фактична і тільки незмінна інформація. Це може здатися дещо дивним і незвичним для користувачів електронних таблиць, проте ні в MS Access, ні в СУБД взагалі, в осередках базових таблиць принципово не може бути обчислюваних значень.
Це не дуже зручно, проте, на щастя, існує можливість обійти цю заборону. Для цього в СУБД використовуються так звані запити. Власне кажучи, запити - це ті ж самі таблиці, тільки вони заповнюються не вручну, а за допомогою заздалегідь заданих формул та інших залежностей. Таким чином, те, що не можна в таблиці, можна в запиті: складати, віднімати, ділити, виконувати інші математичні або логічні операції, вибирати дані з якої-небудь умови. А свою назву запити отримали від того, що вони схожі з широко поширеним природним дією аналогічного призначення. Прикладом запиту є така конструкція: хто конкретно купував автомобіль ВАЗ 2109 вишневого кольору в період з січня по грудень 1998 року і розплачувався при цьому готівковою іноземною валютою, в якості якої використовувалися швейцарські франки. Зіткнувшись з подібним запитом, СУБД самостійно перегляне відповідні таблиці, в яких зберігаються фактичні дані, і відбере з них всі рядки, які відповідають вимогам запиту. Причому з самими таблицями нічого не відбувається, в таблицю запиту передаються лише копії цих записів.
Запити стали основним робочим інструментом СУБД, завдяки тому, що в них поєднуються як можливості вибірки інформації з деякого її масиву, так і можливості зміни цієї інформації за допомогою формул. Одночасно з відбором, запити можуть виробляти будь-які розрахунки (наприклад, не тільки показати всіх покупців вишневих дев'яток, але і вказати, скільки кожна продаж принесла доходу, яка виявилася її собівартість, скільки довелося віддати в казну, а скільки залишилося в якості чистого прибутку) і навіть підбивати підсумки. В той же час, формально запити самі можуть бути представлені як таблиці і використані в подальшому в якості джерела даних для інших запитів. Це називається запит за запитом.
Само собою зрозуміло, що запити і таблиці лише тоді будуть жити і трудитися в мирі та злагоді, коли між ними з'являться однозначні і строго певні зв'язки. Ці зв'язки служать основою, на яку спирається вся система СУБД. Теоретично, можна сконструювати таку загальну таблицю, в рамках якої можна уявити все зберігаються в базі дані, проте подібна таблиця виявляється майже повсюдно, по-перше, зайво громіздкою, а по-друге, заповненої повторюваними даними. Через громіздкість нею важко оперувати, а зайві дані збільшують її загальний обсяг, що обертається швидким зростанням вимог до системних ресурсів комп'ютера. Припустимо, база даних містить інформацію про продажі. Отже, в ній неодмінно стануть присутнім стовпці з даними на самого клієнта. Наприклад, його прізвище, посада, телефон та адресу доставки. А тепер уявімо, що у нашої компанії з'явився постійний клієнт, який зробив протягом року п'ятдесят різнойменних покупок. Згідно з правилами організації таблиці, ці дані будуть повторюватися в кожній її рядку, а значить - вони займуть в сорок дев'ять разів більше місця, ніж їм насправді потрібно. У теж час, застосувавши систему зв'язків, можна створити окремо таблицю для оформлення замовлення і окремо таблицю з реєстром клієнтів. У тому випадку, коли покупець звернувся вперше, реєстр поповнюється новим рядком. Якщо ж він прийшов повторно, то, замість нового запису в реєстрі, в таблиці замовлення ставиться покажчик на вже існуючу рядок реєстру.
Важливою складовою СУБД є форми. Як відомо, існує велика різниця між тим, що виводиться на екран, і тим, що насправді записано на вінчестері. Приміром, на екрані ми бачимо зображення людини, а на жорсткому диску "лежать" тільки певним чином чергуються нулі і одиниці. Так от, ця фактично зберігається інформація є прикладом фактичних даних, а відображається на її основі картинка - формою відображення. Причому від того, наскільки вірно організована форма, залежить, наскільки добре буде сприйнята або введена користувачем сама інформація. Всі знають, як важко буває заповнити навіть елементарний друкований бланк, якщо його поля забезпечені малозрозумілими підписами, та ще розкиданими в довільному порядку по листу.
Таким чином, форми в СУБД служать для зручного представлення інформації виключно для людських очей (наприклад, на паперовій роздруківці або частіше на екрані монітора).
Звіти використовуються для представлення даних в зручному вигляді. Звіт можна вивести на екран або частіше роздрукувати на принтері. У ньому можна групувати і сортувати дані в будь-якому порядку.
Звіти дозволяють відображати і друкувати дані з будь-яким ступенем деталізації. У них можна отримати результати складних розрахунків, статистичних порівнянь, а також помістити в нього малюнки та діаграми.
Виконати тести:
Курс: Інфориатика
Група № 3, курс 2
Викладач: Замура Олександр Васильович
Дата проведення заннятя за розкладом - 01, 08, 15, 22, 29 вересня 2020 р
Урок № 44 - 48
Тема: Створення та використання електронних таблиць
Вивчити матеріал:
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ:
Виконати тест
2020 - 2021 навчальний рік
Курс: Інфориатика
Група № 2, курс 2
Викладач: Замура Олександр Васильович
Дата проведення заннятя за розкладом - 5 травня 2020 р
Урок № 35
Тема: Створення програми на мові Паскаль (1 година)
Виконання практичної роботи:
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ
· Запустіть середовище програмування.
· Виконати програму.
· Переглянути отримані результати.
· Зберегти програму.
· Вийти з середовища програмування Паскаль.
Задача. Скласти програму обчислення виразу.
Варіанти завдань:
X = a + b
X = 2a
X = a/b
Курс: Інфориатика
Група № 2, курс 2
Викладач: Замура Олександр Васильович
Дата проведення заннятя за розкладом - 21, 28 квітня 2020 р
Урок № 33, 34
Тема: Створення програми на мові Паскаль (2 години)
Мета:
· Ознайомити з середовищем програмування Turbo Pascal. Навчити зчитувати, редагувати, записувати та виконувати програми;
· формувати навички та знання у галузі комп'ютерних знань; розвивати інтерес до комп'ютерних знань;
· сприяти розвитку уваги, пам'яті.
Обладнання: персональні комп'ютери, середовище програмування Паскаль, інструктивні картки для практичної роботи
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ
· Запустіть середовище програмування.
· Виконати програму.
· Переглянути отримані результати.
· Зберегти програму.
· Вийти з середовища програмування Паскаль.
Задача. Скласти програму обчислення виразу.
Варіанти завдань:
X = a + b
X = 2a
X = a/b
Курс: Інфориатика
Група № 2, курс 2
Викладач: Замура Олександр Васильович
Дата проведення заннятя за розкладом - 14 квітня 2020 р
Урок № 32
Тема:Мови програмування та їх класифікація (1 година)
Мова програмування -це штучна мова, призначенадля запису комп'ютерних програм.
Мови програмування, які призначенідля опису алгоритму, який треба виконати за допомогою комп'ютера, називають алгоритмічними. Алгоритмічними мовами програмування високого рівня, наприклад, є:
Fortran (Фортран). Створена у IBM під керівництвом Дж. Бекуса (1954-57 р.р.). По суті це перша широко застосовувана мова високого рівня, орієнтована на науково-інженерні і чисельні задачі. Для цієї мови було створено величезну кількість бібліотек, починаючи від статистичних комплексів і закінчуючи пакетами управління супутниками, тому до цих пір Фортран продовжує активно використовуватися в деяких організаціях.
Ваsic (Бейсик). Багатоцільова мова символічних інструкцій, розроблена у 1965 р.. Створена як учбова мова для початківців. Згідно концепціям, закладеним у Basic, ця мова в сенсі строгості і стрункості є антиподом мови Pascal. Зокрема, в ній широко поширені різні правила умовчання, що вважається поганим тоном в більшості мов програмування подібного типу. Існує багато діалектів цієї мови, мало сумісних між собою.
Раsсаl (Паскаль). Створена Н. Віртом у 1970 р. спеціально для вивчення програмування. Пред'являє жорсткі вимоги до структури програми, підтримує велику кількість призначених для користувача типів даних. Крім того, в мові реалізована концепція визначення нових типів даних на основі вже наявних.
С.Створена Д.Рітчі на початку 1970-х років для розробки операційної системи UNIX. Має засоби для прямої роботи з пам'яттю. Була задумана як мова системного програмування для заміни асемблера, щоб мати можливість створювати такі ж ефективні і короткі програми, але не залежати від конкретного процесора. Вона є найпопулярнішою мовою для створення системного програмного забезпечення.Однак великий набір операцій і типів даних, сучасне оформлення і висока ступінь машинонезалежності зробили її привабливою мовою програмування загального призначення. Незважаючи на те, щоСне розроблялася для новачків, вона активно використовується для навчання програмуванню. Надалі синтаксис мовиСстав основою для багатьох інших мов. На мовіСнаписана безліч прикладних і системних програм і ряд відомих ОС (зокрема, UNIX).
Подальшим розвитком ідеї алгоритмічної мови стали мови програмування більш загального, не обов'язково алгоритмічного характеру. Як і алгоритмічні мови, такі мови, зрештою, теж націлені на отримання машинних програм, але в багатьох випадках їх тексти допускають певну свободу у виконанні і, як правило, дають лише матеріал для синтезу шуканих алгоритмів, а не самі ці алгоритми. Такими мовами , наприклад, є:
С++.Об'єктно-орієнтоване розширення мовиС, створене Б. Страуструпом в 1980 р.Поєднує властивості як високорівневих, так і низькорівневих мов. Заснованана використанні класів і об'єктів.
При створенні мови С++ прагнули зберегти її синтаксис, сумісний з мовою С. Більшість програм, написаних мовою С, справно працюють і з компілятором мови С++. Нововведеннями мови С++ порівняно з мовою С підтримка об'єктно-орієнтованого програмування через класи і об'єкти, підтримка узагальненого програмування через шаблони, доповнення до стандартної бібліотеки, додаткові типи даних, обробка виключень (виключних ситуацій), простори імен, вбудовані функції, перевизначення операторів та імен функцій, посилання та оператори управління вільно розподіленою пам'яттю.
Javа. Створена компанією SunMicrosystemsна початку 90-хроків на основі С++. Покликана спростити розробку застосувань на С++ шляхом виключення із нього низькорівневихможливостей. Головна особливість мови - те, що вона транслюєпрограмуне в машинний код, а вплатформно незалежний байт-код (кожна команда займає один байт).Цей байт-код може виконуватися за допомогою інтерпретатора- віртуальноїJavа-машиниJVM(Javа Virtual Масhine), версії якої створені для будь-яких апаратних платформ. Завдяки цьому програми наJavаможна переносити не лише на рівні вихідних текстів, але і на рівні двійковихбайт-кодів. Це дозволяє створювати незалежні програмні модулі, здатні працювати на серверах в глобальних і локальних мережах з різнимиОС.
C#.Відноситься до сім'ї мов ізC-подібним синтаксисом, з них її синтаксис найбільш близький доC++іJava.
Perl.Інтерпретованависокорівнева мова програмування загального призначення. Головною особливістю мовиєїї можливості для роботи з текстом, у тому числі реалізовані за допомогою регулярних виразів.
Python.Мова програмування загального призначення з акцентом на продуктивність розробника і читаність коду. Синтаксис ядраPythonмінімалістичний. У той же час стандартна бібліотека включає великий обсяг корисних функцій.
Ruby.Інтерпретована високорівнева мова програмування для швидкого і зручного об'єктно-орієнтованого програмування. Мова має незалежну від операційної системи реалізацію багатопоточності і багатоіншихможливостей.Rubyблизька за особливостями синтаксису до мовиPerl, за об'єктно-орієнтованим підходом - доSmalltalk. Також деякі риси мови взяті зPython,Lispта інших.
Мови програмування також можна поділити на універсальні і спеціалізовані: універсальні мови використовуються для вирішення різних завдань; спеціалізовані - призначені для вирішення завдань одного або декількох видів. Наприклад, роботаз базами даних,web-програмування,написання скриптів для адміністрування операційних систем. Прикладами таких мов програмування є:
PHP.Скриптова мова програмування загального призначення, інтенсивно застосовується для розробки веб-додатків. У даний час підтримується переважною більшістю хостинг-провайдерів і є однією з лідерів серед мов програмування, що застосовуються для створення динамічних веб-сайтів.
ActionScript. Об'єктно-орієнтована мова програмування, яка додає інтерактивність, обробку даних і багато чого іншого до вмісту Flash-додатків. ActionScriptвиконується віртуальною машиною (ActionScript Virtual Machine), яка є складовою частиноюFlash Player.ActionScriptкомпілюється в байт-код, який включаєтьсядоswf-файлу.
Курс: Інфориатика
Група № 2, курс 2
Викладач: Замура Олександр Васильович
Дата проведення заннятя за розкладом - 7 квітня 2020 р
Урок № 31
Тема:. Алгоритми та їх властивості (1 година)
Алгоритми та їх властивості
Люди щоденно користуються різноманітними правилами, інструкціями, рецептами тощо, що складаються з певної послідовності команд (вказівок). Деякі з них настільки увійшли до нашого життя, що ми виконуємо їх майже не замислюючись, іноді кажуть, автоматично.
Такі послідовності команд (вказівок) називають алгоритмами.
Алгоритм - це скінченна послідовність команд (вказівок), що визначає, які дії і в якому порядку потрібно виконати, щоб досягти поставленої мети.
Слово алгоритм походить від імені видатного вченого середньовічного Сходу Мухаммеда ібн Муси аль-Хорезмі (783 - 850), який в своїх наукових працях з математики, астрономії та географії описав і використовував індійську позиційну систему числення, а також сформулював у загальному вигляді правила виконання чотирьох основних арифметичних дій: додавання, віднімання, множення і ділення. Європейські вчені ознайомились з його працями завдяки їхнім перекладам на латину. При перекладі ім'я автора було подано як Algorithmus. Звідси й пішло слово алгоритм. А розроблені ним правила виконання арифметичних дій вважають першими алгоритмами.
Властивостями алгоритму є дискретність, визначеність, виконуваність, скінченність, результативність і масовість.
Дискретність алгоритму означає, що його виконання зводиться до виконання окремих дій (кроків) у певній послідовності. Причому, кожна команда алгоритму повинна виконуватися за скінченний проміжок часу.
Визначеність (або детермінованість) алгоритму означає, що для заданого набору значень початкових (вхідних) даних алгоритм однозначно визначає порядок дій виконавця і результат цих дій. Алгоритм не повинен містити команди, які можуть сприйматися виконавцем неоднозначно, наприклад, «Узяти дві-три ложки цукру», «Трохи підігріти молоко», «Вимкнути світло через кілька хвилин», «Поділити число x на одне з двох даних чисел a або b» тощо. Крім того, в алгоритмах недопустимі ситуації, коли після виконання чергової команди виконавцю неясно, яку команду він повинен виконувати наступною.
Виконуваність алгоритму означає, що алгоритм, призначений для певного виконавця, може містити тільки команди, які входять до системи команд цього виконавця. Так, наприклад, алгоритм для виконавця «Учень першого класу» не може містити команду «Побудуй бісектрису даного кута», хоча така команда може бути в алгоритмі, який призначений для виконавця «Учень восьмого класу».
Зазначимо, що виконавець повинен лише вміти виконувати кожну команду зі своєї системи команд, і не важливо, розуміє він її, чи ні. Говорять, що виконання алгоритмів виконавцем носить формальний характер: виконавець може не розуміти жодну з команд, може не знати мети виконання алгоритму, і все одно отримає результат. Так, наприклад, верстат з програмним керуванням не розуміє жодної з команд, яку він виконує, але завдяки своїй конструкції успішно виготовляє деталі.
Скінченність алгоритму означає, що його виконання закінчиться після скінченної (можливо, досить великої) кількості кроків і за скінченний час при будь-яких допустимих значеннях початкових даних. Наведені вище послідовності команд є скінченними, а наступна послідовність команд - нескінченна:
- Взяти число 2.
- Помножити взяте число на 10.
- Додати до одержаного числа 5.
- Якщо одержане число додатне, то виконати команду 3, якщо ні, то припинити виконання алгоритму.
Результативність алгоритму означає, що після закінчення його виконання обов'язково одержуються результати, які відповідають поставленій меті. Результативними вважаються також алгоритми, які визначають, що дану задачу не можна розв'язати, або дана задача не має розв'язків при заданому наборі початкових даних.
Масовість алгоритму означає, що алгоритм може бути застосований до цілого класу однотипних задач, для яких спільними є умова та хід розв'язування, і які відрізняються тільки початковими даними.
Таким, наприклад, є алгоритм розв'язування квадратного рівняння, який дозволяє знайти дійсні корені квадратного рівняння з довільними дійсними коефіцієнтами, або визначити, що при певних значеннях коефіцієнтів рівняння не має дійсних коренів. Масовим також є, наприклад, алгоритм побудови бісектриси довільного кута з використанням циркуля і лінійки.
Однак, крім масових алгоритмів, складаються і застосовуються алгоритми, які не є масовими. Таким, наприклад, є алгоритм розв'язування конкретного квадратного рівняння, наприклад, 2х2+ 5х + 2 = 0 або алгоритм приготування конкретного салату (наприклад, грецького) на конкретну кількість осіб.
Опрацювати матеріал по підручнику 5, стор 55 - 59.
https://shkola.in.ua/1119-informatyka-11-klas-rudenko-2019.html
Курс: Інфориатика
Група № 2, курс 2
Викладач: Замура Олександр Васильович
Дата проведення заннятя по розкладу - 17 березня 2020 р
- 24 березня 2020 р
- 31 березня 2020 р
Тема: Інтернет, робота з сайтами. (3 години)
Лабораторно-практична робота:
1. Знайти та переглянути сайт Межівського професійно-технічного училища : https://dptnzmptu.at.ua/
2. На вкладці "Дистанційне навчання" ознайомитись з переліком онлайн предметів та виконати необхідні завдання.
Пошук інформації в інтернеті
Способи пошуку інформації в web
Пошук інформації - одна з найбільш затребуваних на практиці завдань, яку доводиться вирішувати будь-якому користувачеві Інтернету.
Існують три основні способи пошуку інформації в Інтернет:
1. Вказівка адреси сторінки.
2. Пересування по гіперпосиланням.
3. Звернення до пошукової системи (пошукового сервера).
Спосіб 1: Вказівка адреси сторінки
Це найшвидший спосіб пошуку, але його можна використовувати тільки в тому випадку, якщо точно відома адреса документа або сайту, де розташований документ.
Не варто забувати можливість пошуку по відкритій у вікні браузера web-сторінці (Правка-Знайти на цій сторінці ...).
Спосіб 2: Пересування по гіперпосиланням
Це найменш зручний спосіб, так як з його допомогою можна шукати документи, тільки близькі за змістом поточного документа.
Спосіб 3: Звернення до пошукової системи
Користуючись гіпертекстовими посиланнями, можна нескінченно довго подорожувати в інформаційному просторі Мережі, переходячи від однієї web-сторінки до іншої, але якщо врахувати, що в світі створені не один мільйон web-сторінок, то знайти на них потрібну інформацію таким способом навряд чи вдасться.
На допомогу приходять спеціальні пошукові системи (їх ще називають пошуковими машинами). Адреси пошукових серверів добре відомі всім, хто працює в Інтернеті. В даний час в україномовній частині Інтернет популярні такі пошукові сервери: Google (google.uа), і Yahoo (yahoo.ua)
Пошукова система
Пошукова інтернет система - веб-сайт, що надає можливість пошуку інформації в Інтернеті.
Більшість пошукових систем шукають інформацію на сайтах Всесвітньої павутини, але існують також системи, здатні шукати файли на ftp-серверах, товари в інтернет-магазинах, а також інформацію в групах новин Usenet.
За принципом дії пошукові інтернет системи діляться на два типи: пошукові каталоги і пошукові індекси.
Пошукові каталоги
Пошукові інтернет каталоги служать для тематичного пошуку.
Пошукові індекси
Пошукові індекси працюють як алфавітні покажчики. Клієнт задає слово або групу слів, які характеризують його область пошуку, - і отримує список посилань на web-сторінки, що містять зазначені терміни.
Першою пошуковою системою для Всесвітньої павутини був «Wandex», вже не існуючий індекс, розроблений Метью Грей з Массачусетського технологічного інституту в 1993.
Як працює пошукової індекс?
Пошукові індекси автоматично, за допомогою спеціальних програм (веб-павуків), сканують сторінки Інтернету та індексують їх, тобто заносять в свою величезну базу даних.
Пошуковий робот ( «веб-павук») - програма, що є складовою частиною пошукової системи і призначена для обходу сторінок Інтернету з метою занесення інформації про них (ключові слова) в базу пошукової системи. За своєю суттю павук найбільше нагадує звичайний браузер. Він сканує вміст сторінки, закидає його на сервер пошукової машини, якій належить і відправляється по посиланнях на наступні сторінки.
У відповідь на запит, де знайти потрібну інформацію, пошуковий сервер повертає список гіперпосилань, ведучих web-сторінок, на яких потрібна інформація є або згадується. Широту списку може бути будь-який, в залежності від змісту запиту.
https://www.google.uа/
Лідер пошукових машин Інтернету, Google займає більше 70% світового ринку. Реєструє щодня близько 50 млн пошукових запитів та індексує більше 8 млрд веб-сторінок. Google може знаходити інформацію на 115 мовах.
Курс: Інфориатика
Група № 2, курс 2
Викладач: Замура Олександр Васильович
Дата проведення заннятя по розкладу - 17 березня 2020 р
- 24 березня 2020 р
- 31 березня 2020 р
Тема: Інтернет, робота з сайтами. (3 годири)
1. Опрацювати розділи 4,1 та 4,2 по підручнику
Підручник за 11 клас » Інформатика Автор: Ривкінд, Лисенко, Чернікова, Шакотько.
за посиланням:
https://pidruchnyk.com.ua/450-nformatika-rven-standartu-riv...
2. Опрацювати розділи 1, 2, 3, 4. За посиланням:
https://uk.wikipedia.org/.../%D0%86%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D...